Privatlivspolitik
adena IT's behandling af personoplysninger GDPR
Da vi har registreret oplysninger om dig – enten fordi du er kunde, har vist interesse for at blive kunde eller tidligere har været kunde hos – vil vi gerne dele vores persondatapolitik med dig, så du kan se hvordan vi behandler dine personoplysninger.
For at kunne udføre en opgave for dig, er det nødvendigt at adena IT ApS indsamler nogle personlige oplysninger om dig.
Disse personoplysninger vil være almindelige kategorier af personoplysninger, typisk:
Disse personoplysninger vil være almindelige kategorier af personoplysninger, typisk:
Navn, adresse, telefonnummer, mailadresse samt evt. skadesnummer ved forsikringssager.
Formål med behandling af personoplysninger
adena IT ApS behandler dine personoplysninger til de forskellige formål, som er beskrevet nedenfor.
- Tilbud på en given opgave
- Oprettelse af og udførelse af ordre/opgave/support
- Fakturering
- Garantiordning
Hvorfor har adena IT ApS lov til at behandle personoplysninger om dig?
Vi indsamler, anvender og videregiver dine personoplysninger ud fra følgende juridiske grundlag:
Indsamling, anvendelse og videregivelse af almindelige personoplysninger om dig er nødvendigt for at adena IT ApS kan opfylde en aftale/kontrakt, som du som kunde er part i og som du har ønsket at oprette jvf 3.3.2.2 Persondatalovens pgf. 6, stk. 1, nr. 2
Indsamling, anvendelse og videregivelse af almindelige personoplysninger om dig er nødvendigt for at adena IT ApS kan opfylde en aftale/kontrakt, som du som kunde er part i og som du har ønsket at oprette jvf 3.3.2.2 Persondatalovens pgf. 6, stk. 1, nr. 2
Hvor får adena IT ApS personoplysninger om dig fra?
Som oftest får vi oplysningerne fra dig, når du henvender dig og enten ønsker en besigtigelse eller et tilbud og senere eventuelt indgår en ordrekontrakt.
Det kan også være dit forsikringsselskab der henvender sig for at få udbedret en skade på dit computer eller andet IT udstyr og i den forbindelse oplyser dit navn og adresse til adena IT ApS.
Endelig kan det være en henvendelse fra en anden virksomhed, som du allerede har indgået aftale med, men som har brug for adena IT ApS kompetencer og derfor rekvirerer os til en besigtigelse/udbedring.
Det kan også være dit forsikringsselskab der henvender sig for at få udbedret en skade på dit computer eller andet IT udstyr og i den forbindelse oplyser dit navn og adresse til adena IT ApS.
Endelig kan det være en henvendelse fra en anden virksomhed, som du allerede har indgået aftale med, men som har brug for adena IT ApS kompetencer og derfor rekvirerer os til en besigtigelse/udbedring.
Videregivelse af dine personoplysninger:
adena IT ApS kan videregive dine personoplysninger til ansatte, underleverandører som er nødvendige for opgavens udførelse, leverandører af varer til opgavens udførelse, samt til vores databehandlere som vi benytter til sagsstyring samt fakturering/bogføring og som der er indgået databehandleraftaler med. Oplysningerne videregives også til vores revisor i forbindelse med revision af regnskaber.
Opbevaring af dine personoplysninger:
adena IT ApS opbevarer dine personoplysninger så længe det er nødvendigt, dvs indtil ordren er afsluttet og garantiperioden er ophørt samt i henhold til vores forpligtelser til at opbevare personoplysninger i henhold til regnskabs – og bogføringslovgivningen. Dette vil under normale omstændigheder være 5 år.
Hvis jeg ikke vil oplyse persondata til adena IT ApS?
I så fald vil konsekvensen være at vi ikke kan indgå et samarbejde.
Dine rettigheder:
Retten til indsigt
- Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger adena IT ApS behandler om dig.
Ret til at gøre indsigelse
- Du har ret til at modsætte dig behandlingen af dine personoplysninger og få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Særligt har du en ubetinget ret til at modsætte dig behandling af dine personoplysninger til brug for direkte markedsføring og til at gøre indsigelse mod profilering i det omfang, den vedrører direkte markedsføring.
- adena IT ApS anvender IKKE dine oplysninger til direkte markedsføring.
Retten til berigtigelse
- Du har ret til at få berigtiget urigtige personoplysninger uden unødig forsinkelse, herunder har du under hensyn til formålene med behandlingen ret til at få tilføjet eventuelt manglende personoplysninger.
Retten til sletning
adena IT ApS sletter dine oplysninger når det er muligt i henhold til garantiperioden samt i henhold til regnskabs- og bogføringslovgivningen. Hvis der sker en handling, der forlænger forældelsesfristen, for eksempel et retsligt efterspil, vil adena IT ApS udsætte sletningen af de nødvendige data.
Godkendte underdatabehandlere
Adena IT anvender følgende underdatabehandlere:
Leverandør / Land / Funktion
- Microsoft / Irland / E-mail service, Hosting (Outlook, Exchange, Sharepoint)
- Back-up 112 / Danmark / Backup
- AWS (Amazon Webservices) / Backup / Irland / Backup
- Zitcom A/S (Curanet) / Danmark / E-mail service og Hosting
Klage til datatilsynet
Du har til enhver tid ret til at indgive en klage til Datatilsynet over adena IT ApS behandling af dine personoplysninger. Du bør dog altid først tage kontakt til adena IT ApS, hvis du mener adena IT ApS har behandlet dine personoplysninger i strid med den persondataretlige regulering. Kontakt Kristen Thiesen tlf. 20 96 61 02. På den måde kan du få adena IT ApS forklaring af sagen. Du kan kontakte Datatilsynet pr. mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller læse mere på www.datatilsynet.dk