Lær om sikkerhed på nettet
På hjemmesiden sikkerkollega.dk kan du træne dig selv til at blive mere sikker på nettet.
Hjemmesiden er sponsoreret af Industriens Fond, udviklet af CERTA Intelligence & Security og er anbefalet af SMV Danmark, Tryg Fonden, Virksomhedsrådet for IT-SIKKERHED og Rådet for Digital Sikkerhed.
Inden du kan komme i gang med spillet skal du hente en applikation til din smartphone, derefter kan du bevæge dig i fem universer, 4 i virksomheden: receptionen, kontor, produktion, lager og ledelse og det femte univers: hjemmet.
I hvert univers er der tre muligheder: quiz, dillemaer og missioner.
Når du har gennemført får du et flot diplom - og har opnået en viden, der gør dig bedre i stand til at beskytte dig selv i hjemmet og på arbejdspladsen.
Det bedste af det hele: det koster kun din tid, spillet er gratis!
Afprøvet sikkerhedsløsning
Siden 2007 har vi forhandlet Panda Antivirus som en del af den sikkerhed vi formidler til vores kunder.
Daglig rapport
Dagligt modtager adena IT en rapport over alle vores kunders engagement hos Panda. I rapporten kan vi se om der er udfordringer på en klient, i form af angreb, eller manglende opdatering. Vi kender vores kunder ganske godt, så vi ofte kan se om der ikke er opdateret på grund af f.eks. ferie. Hvis der er en situation med en klient ringer vi til kunden og håndterer situationen. Siden 2007 har vi ringet til 6 kunder for at få en maskine til scanning og evt. gendannelse. I alle øvrige tilfælde har vi ud fra rapporten konstateret at det ikke var nødvendigt.
Sikker afvikling af nye filer
Panda er på forkant med udviklingen af deres sikkerhedspakke, f.eks. er der nu mulighed for at få alle filer, der ikke er kendt i Pandas database, gennemset af en IT ingeniør inden filen afvikles. Det kan f.eks. være en opdatering til et program man har installeret. Du modtager filen med en mail og vil afvikle den. Da der ikke er sikkerhed for den pågældende fil ikke kan være kompromitteret bliver den blokeret, og inden for 24 timer bliver filen fysisk undersøgt af en IT ingeniør. I praksis oplever vi ikke at der går mere end 5-10 minutter inden filen kan afvikles.
Hvorfor skal jeg have backup af Microsoft 365, er det ikke noget Microsoft tager sig af?
Microsoft tilbyder alene platformen Microsoft 365 og laver ikke sikkerhedskopi af data.
Det betyder du reelt kan være på herrens mark uden en sikkerhedskopi af din Microsoft 365 løsning. De seneste undersøgelser viser desuden, at den største faktor i mistede filer udgøres af brugerne, som er ansvarlige for 63% af de tilfælde, hvor data er forsvundet. I de tilfælde, hvor der ikke er sikkerhedskopi, må brugeren starte forfra på at lave sit arbejde. Hvis I opretter en aftale om sikkerhedskopi, ringer I til os, og vi hjælper mens I er i røret, så filen eller mailen bliver gendannet.
Hvad koster det at være sikret optimalt, så jeg kan sove roligt om natten?
For bare 52,00 kr. pr. licens pr. måned har du fuld backup af Microsoft 365.
Denne pris inkluderer du altid kan kontakte os inden for vores normale åbningstid og få hjælp til at genskabe en mistet fil, mail, etc. Denne service er inkluderet i prisen og du bliver således ikke yderligere faktureret.
Prisen inkluderer:
- Backup af alt i din Microsoft 365 løsning (mail, kontakter, kalender, OneDrive, SharePoint etc.)
- 1TB plads pr. licens (lægges sammen til en samlet pulje for løsningen)
- Backup ligger 365 dage tilbage, hvorefter de ældste data slettes
- Mulighed for at sikre data i flere år.
- Der tages backup 1-4 gange dagligt, efter behov.
- Sikkerhedskopien laves fra Microsofts server til vores partners server (cloud to cloud), din pc og netværk bliver således ikke belastet af opgaven
- Fri support til gendannelse af mistede data
Løsningen faktureres én gang om året for 12 måneder pr. licens.
Oprettelse af din løsning på backupsystemet koster 995,00 kr. uanset antal af licenser.
adena IT's behandling af personoplysninger GDPR
Da vi har registreret oplysninger om dig – enten fordi du er kunde, har vist interesse for at blive kunde eller tidligere har været kunde hos – vil vi gerne dele vores persondatapolitik med dig, så du kan se hvordan vi behandler dine personoplysninger.
For at kunne udføre en opgave for dig, er det nødvendigt at adena IT ApS indsamler nogle personlige oplysninger om dig.
Disse personoplysninger vil være almindelige kategorier af personoplysninger, typisk:
Navn, adresse, telefonnummer, mailadresse samt evt. skadesnummer ved forsikringssager.
Formål med behandling af personoplysninger
adena IT ApS behandler dine personoplysninger til de forskellige formål, som er beskrevet nedenfor.
- Tilbud på en given opgave
- Oprettelse af og udførelse af ordre/opgave/support
- Fakturering
- Garantiordning
Hvorfor har adena IT ApS lov til at behandle personoplysninger om dig?
Vi indsamler, anvender og videregiver dine personoplysninger ud fra følgende juridiske grundlag:
Indsamling, anvendelse og videregivelse af almindelige personoplysninger om dig er nødvendigt for at adena IT ApS kan opfylde en aftale/kontrakt, som du som kunde er part i og som du har ønsket at oprette jvf 3.3.2.2 Persondatalovens pgf. 6, stk. 1, nr. 2
Hvor får adena IT ApS personoplysninger om dig fra?
Som oftest får vi oplysningerne fra dig, når du henvender dig og enten ønsker en besigtigelse eller et tilbud og senere eventuelt indgår en ordrekontrakt.
Det kan også være dit forsikringsselskab der henvender sig for at få udbedret en skade på dit computer eller andet IT udstyr og i den forbindelse oplyser dit navn og adresse til adena IT ApS.
Endelig kan det være en henvendelse fra en anden virksomhed, som du allerede har indgået aftale med, men som har brug for adena IT ApS kompetencer og derfor rekvirerer os til en besigtigelse/udbedring.
Videregivelse af dine personoplysninger:
adena IT ApS kan videregive dine personoplysninger til ansatte, underleverandører som er nødvendige for opgavens udførelse, leverandører af varer til opgavens udførelse, samt til vores databehandlere som vi benytter til sagsstyring samt fakturering/bogføring og som der er indgået databehandleraftaler med. Oplysningerne videregives også til vores revisor i forbindelse med revision af regnskaber.
Opbevaring af dine personoplysninger:
adena IT ApS opbevarer dine personoplysninger så længe det er nødvendigt, dvs indtil ordren er afsluttet og garantiperioden er ophørt samt i henhold til vores forpligtelser til at opbevare personoplysninger i henhold til regnskabs – og bogføringslovgivningen. Dette vil under normale omstændigheder være 5 år.
Hvis jeg ikke vil oplyse persondata til adena IT ApS?
I så fald vil konsekvensen være at vi ikke kan indgå et samarbejde.
Dine rettigheder:
Retten til indsigt
- Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger adena IT ApS behandler om dig.
Ret til at gøre indsigelse
- Du har ret til at modsætte dig behandlingen af dine personoplysninger og få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Særligt har du en ubetinget ret til at modsætte dig behandling af dine personoplysninger til brug for direkte markedsføring og til at gøre indsigelse mod profilering i det omfang, den vedrører direkte markedsføring.
- adena IT ApS anvender IKKE dine oplysninger til direkte markedsføring.
Retten til berigtigelse
- Du har ret til at få berigtiget urigtige personoplysninger uden unødig forsinkelse, herunder har du under hensyn til formålene med behandlingen ret til at få tilføjet eventuelt manglende personoplysninger.
Retten til sletning
adena IT ApS sletter dine oplysninger når det er muligt i henhold til garantiperioden samt i henhold til regnskabs- og bogføringslovgivningen. Hvis der sker en handling, der forlænger forældelsesfristen, for eksempel et retsligt efterspil, vil adena IT ApS udsætte sletningen af de nødvendige data.
Godkendte underdatabehandlere
Adena IT anvender følgende underdatabehandlere:
Leverandør / Land / Funktion
- Microsoft / Irland / E-mail service, Hosting (Outlook, Exchange, Sharepoint)
- Back-up 112 / Danmark / Backup
- AWS (Amazon Webservices) / Backup / Irland / Backup
- Zitcom A/S (Curanet) / Danmark / E-mail service og Hosting
Klage til datatilsynet
Du har til enhver tid ret til at indgive en klage til Datatilsynet over adena IT ApS behandling af dine personoplysninger. Du bør dog altid først tage kontakt til adena IT ApS, hvis du mener adena IT ApS har behandlet dine personoplysninger i strid med den persondataretlige regulering. Kontakt Kristen Thiesen tlf. 20 96 61 02. På den måde kan du få adena IT ApS forklaring af sagen. Du kan kontakte Datatilsynet pr. mail
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller læse mere på
www.datatilsynet.dk